Hvorfor ville så mange se HELE YouTube-filmen?

HVA SKAL TIL FOR AT DU DROPPER "Hopp over annonsen" PÅ YouTube?

Når du lager en film for en merkevare, vil du gjerne at så mange som mulig ser HELE filmen, selv om den

selvsagt er laget slik at du får med deg hovedbudskapet i god tid før slutten. Suburbia laget filmer for HATTING og

True Style-serien med pølsebrød og hamburgerbrød – og en av kanalene med svært godt resultat var YouTube.

Filmene (15 sek) ble kjørt som preroll,  og det viste seg at nesten 27 % (ca. 432 000 personer) så HELE filmen.

Det er svært gode tall over snittet.

 

MEN SÅ VAR DET HVORFOR?

I utgangspunktet ville vi ha 15-sekundersfilmer, fordi vi hadde en teori om at det kunne gi mange fullførte videovisninger.  

                 Så selve lengden spiller nok inn her. I tillegg hadde vi en teori om at dette er ”matnyttig innhold” presentert

på en delikat måte. Som frister relativt bredt. Beviset?: Det var forholdsvis mange som ville se andre filmer

fra HATTING også. Dvs. mange klikket for å se FLERE filmer fra HATTING (det som kalles ”earned views”).

Vi vet at mange har fått med seg at digital film er ”hot” for tiden: Ta kontakt for en kostnadseffektiv filmprat.

 HATTING på YouTube ser du i filmspilleren på forsiden vår.

Takk til HATTING, Carat, Revolver og Studio Isidor.