7-Eleven Healthylicious

arrow
arrow

Oppgave

Kickstarte Frozen Yoghurt-sesongen blant en viktig kjernemålgruppe – unge jenter

Innsikt

Dynamikken i jentebloggverden ligner på den i skolegården – de kuleste setter dagsorden. Men i bloggverden er det ikke bare et hundretalls jenter, men titusener som avgjør hvem som er de kule. Bloggere har dedikerte fans som elsker dem. Likevel forsøker stadig flere annonsører å påtvinge bloggere egne budskap og aktiviteter – uten å ta hensyn til bloggerens særegne stil og stemme.

Strategi

Vi arrangerte en bloggkonkurranse hvor bloggerne selv fikk bestemme konkurransens innhold, stil og stemme.

Kampanjen

Hanneli Mustaparta er den desidert kuleste norske bloggeren. Hanneli er modell, Vogue-skribent, hun blogger og bor i Brooklyn. Og kanskje viktigst …

Hanneli har ikke fått sin plass i samtiden ved å komme på femteplass i en karaokekonk eller ved å delta i en Grandiosa-reklame.

Hanneli er en «self made» supermodell og superblogger, det gjør henne til et naturlig idol for norske jentebloggere.

I samarbeid med Hanneli inviterte vi ti kule bloggere til å løse tre vidåpne oppgaver. Vi oppfordret bloggerne til å tenke kreativt og å fargelegge oppgavene med sin personlighet.

Allerede før konkurransestart laget bloggerne teasere og fristet lesere. Helt uoppfordret. Da kampanjen startet laget bloggerne flere fine kreative løsninger, hver på sin måte kommuniserte de Frozen Yogurt og kampanjenavnet «Healthylicious», rett til kjernemålgruppen – på deres eget språk.

Gjennomgående var Frozen-Yogurt postene mer gjennomarbeidet og «hypet» av bloggeren, enn noen andre innlegg i konkurranseperioden. Dette skapte et enormt engasjement blant leserne. Flere hundre kommenterte bloggpostene!

Related Projects
  • Kreativ plattform VITA EXCLUSIVE
    Kreativ plattform VITA EXCLUSIVE
    design og identitetsutvikling strategi
  • 7-Eleven Frozen Yoghurt Cup
    7-Eleven Frozen Yoghurt Cup
    butikkommunikasjon og kjøpsnære medier film, animasjon eller bare lyd innholdsmarkedsføring kreativitet salgs og motivasjonsprogram sosiale medier
  • 7-Eleven Ferskt og nylaget
    7-Eleven Ferskt og nylaget
    butikkommunikasjon og kjøpsnære medier film, animasjon eller bare lyd innholdsmarkedsføring kundeklubb og lojalitetsprogram omnichannel salgs og motivasjonsprogram sosiale medier strategi
  • Hatting True Style
    Hatting True Style
    butikkommunikasjon og kjøpsnære medier digital reklame film, animasjon eller bare lyd kreativitet sosiale medier strategi