Nordic Living

arrow
arrow

Utfordring

Få ”tradisjonelle MDF-veggpanel”-kjøpere og de som ikke er så glad i MDF-veggpanel, til å velge en dyrere, mer eksklusiv type MDF-veggpanel.

Idé

Lage en egen veggpanelkolleksjon som er unik for Montér, i samarbeid med anerkjente interiørdesignere, som skulle inspirere til kjøpelyst både for tradisjonelle kjøpere og de som ikke hadde Montér og MDF ”på designradaren”. Kolleksjonen ble presentert ved 4 ulike rom som skulle inspirere – litt som ”stjel stilen”-kommunikasjon, som målgruppen er kjent med. Navngiving skulle også samsvare med inspirasjonen for veggpanelet og løfte produktet og kategorien – derav Nordic Living og nordiske navn på panelet.

Strategi

Tilføre premium-verdi i kategorien veggpanel ved å lage en egen signaturkolleksjon utarbeidet og kvalitetssikret av anerkjente interiørdesignere. Samtidig posisjonere Montér som en tidsriktig interiørleverandør. Kolleksjonen skulle også være fundament for premium-oppsalg i denne kategorien for Montér fremover.

Kampanjen

TV-annonsering: TV2 Livsstil > målrettet mot den nye målgruppen. Redaksjonelle kortfilmer på Facebook. Facebook-annonsering. Nettannonsering. Annonsering i interiørmagasiner. Sales Boost-film internt. Butikkmateriell.

Related Projects