7-Eleven kaffestipend

Arrow
Arrow
Slider
 

Utfordring: 7-Eleven ønsket å knytte seg sterkere til studenter via kaffen. Vi fant ut at kaffe til studentpris på 10,- var en god idé for å få studentene til å etablere kaffevaner hos 7-Eleven. I tillegg ønsket vi å forsterke ideen ytterligere. 

7-Elevens Kaffestipend: Alle studenter som kjøpte Caffe Rosso og brukte tilbudskupongen i appen, fikk hver måned muligheten til å vinne 50.000 kroner.

Strategi: Vi ville bruke Kaffestipendet til å skape buzz og lojalitet. Hvert kjøp økte sjansen for å vinne. For å vinne måtte man bruke appen til 7-Eleven – dette er en effektiv markedsføringskanal med direktekommunikasjon til kundene.

Viral spredning: Etter å ha kjøpt en Caffe Rosso kunne studenten også velge å gi et lodd til 5 venner.

RESULTAT: Andel STUDENTKAFFE av totalt kaffesalg i 2016: 8,01 % Det ble altså oppnådd uten å kannibalisere kaffesalget fra før av. Dvs. at kampanjen skapte en verdifull nyrekruttering til kategorien. Totalt nådde vi ca. 5 % av det totale studenttallet i Norge. Da må man huske på at svært mange studenter ikke bor eller ferdes i nærheten av en 7-Eleven. Og ikke minst: 7-Eleven fikk etablert en profil som en attraktiv destinasjon for STUDENTKAFFE.

Bidragsyter: Studio Isidor (foto/film).