
Tips for økt topplinje
#1 Quick-win som alltid virker
INTERNKAMPANJE
En god historie slår både gulrot og pisk
Spennende historier, titler, logoer, filmer, bilder og presentasjoner vinner alltid over regneark. Du kan øke bonusen til selgerne, eller true med nedleggelse, men en idebasert internmarkedsføring er alltid en bedre løsning. Gode historier samler folk, motiverer og skaper tro på fremtiden. Her forteller vi deg hvordan du lykkes med internmarkedsføring. Hvis du leser dette, og synes det virker krevende, så les dette siste poenget: Suburbia kan sørge for det aller meste av gjennomføringen.
1. Sørg for at det hele fremstår som ekstraordinært
2. Fokuser
En internkampanje er ikke HR-avdelingens hele og fulle svar på hvordan man forbedrer kundeopplevelsen. Den er et kortsiktig tiltak som skal gjøre det gøy å gjøre det bedre. Fokuser på noen viktige områder og gjør det så enkelt at alle skjønner alt når de blir presentert for konkurransen på et kampanjemøte.
3. Ta utgangspunkt i merkeplattformen
Hvis posisjoneringssetningen sier at dere skal være den raskeste innen convenience, så sørg for at konkurransen handler om å være rask. Hvis dere skal være best på fag, så lag en konkurranse som premierer butikker som leverer gode råd til kundene. I tillegg har dere selvfølgelig salgsmål, som typisk handler om å selge mer til flere av de som er innom.
4. Premier endring i atferd
5. Sørg for buy in og backing
6. Premier selvskryt
7. Fet premie
8. Månedlige pepper
9. Sørg for at alle kan vinne hele veien inn