
PROMOTION FOR ARBEIDSKLÆR
Optimera og Montér satser tungt på arbeidsklær og trengte hjelp til å selge mer. Etter å ha diskutert flere mulige strategier og taktikker, ble vi enige om at økt oppmerksomhet i seg selv ville skape resultater – både hos kunder, som kanskje ikke hadde tenkt om Optimera og Montér som stedet å handle arbeidsklær, men også hos egne medarbeidere, som kanskje kunne gjøre enda litt mer for å selge klærne i varehusene.
Promotionideen Fashion Weeks ga akkurat de resultatene vi forventet. Reklamen ble lagt merke til. I snitt fikk kampanjen 2,5 millioner visninger med en frekvens på 10 per person, og CPM endte opp lavere enn normalt – noe som ga billige visninger. Internt bidro Fashion Weeks både til fokus, stolthet og salg.
Ideen om Fashion Weeks er forresten ikke tatt helt ut av det blå. Arbeidsklær bidrar ikke lenger bare til varme, beskyttelse og synlighet – håndverkerne liker også å skille seg ut, og arbeidsklær er blitt mote.