Suburbia

Artikkelbilde_#9_1920x1080

#9 SELGE MER? ØK PRISEN!

Året var 2004, og 7-Eleven hadde akkurat det samme målet som de har i år: Selge flere kopper kaffe. De briefet oss på en stor promotionkampanje, og sa at planen var å sette ned prisen fra 15 til 10 kroner. Vi dro tilbake på kontoret og jobbet strategi og idé. To uker senere presenterte vi en kampanje som vi var veldig stolte av. Den inneholdt radioreklame, boards, lojalitetskort, butikkmateriell, sampling og internpromotion. Det vi var mest stolt av, var det vi sa helt til sist: «Øk prisen!»

Les mer
Artikkelbilde_#5_1920x1080

#5 FUNKA KAMPANJEN I FJOR? LAG EN NY!

JC Jeans & Clothes var en svensk kleskjede, som på det meste hadde over 40 butikker i Norge. Til denne kampanjen mente de at de ikke trengte hjelp fra Suburbia. «Det er bare den vanlige salgskampanjen, som alltid funker», sa JC, «Vi setter ned prisen på alle jeans med 100 kroner.» «Hvorfor lage en vanlig salgskampanje, når du kan lage en uvanlig salgskampanje», svarte vi.

Les mer
Artikkelbilde_#7_1920x1080

#7 SI DU BRUKER PRODUKTET SELV

SIMS er et amerikansk livssimulasjonsspill, som utvikles av EA Games. I 2004 skulle SIMS 2 lanseres, og EA kom til oss med følgende problem: «SIMS 1 var så stor suksess at handelen tror SIMS 2 vil selge seg selv. Vi trenger å skape engasjement og trøkk i butikkene.»

Les mer