Suburbia

13796_8Tips_artikkelbilder_v3

INTERNE PROMOTIONS

Spennende historier, titler, logoer, filmer, bilder og presentasjoner vinner alltid over regneark. Du kan øke bonusen til selgerne, eller true med nedleggelse, men en idebasert internpromotion er alltid en bedre løsning. Gode historier samler folk, motiverer og skaper tro på fremtiden. Her forteller vi deg hvordan du lykkes med internpromotions. Hvis du leser dette, og synes det virker krevende, så les dette siste poenget: Suburbia kan sørge for det aller meste av gjennomføringen.

Les mer
13796_8Tips_artikkelbilder_v32

FORTELL OM TING FOLK IKKE KJENNER TIL

I møte med nye kjedekunder oppdager vi nesten uten unntak konsepter, tjenester, varegrupper eller garantier som «ingen» har hørt om. Mange av disse oppdagelsene er egnet til å skape kundetrafikk, og når vi spør hvorfor dette ikke er markedsført bedre, er svaret som oftest et nytt spørsmål: «Hvordan kan vi få til det?»

Les mer
13796_8Tips_artikkelbilder_v43

TYDELIGE KATEGORIBUDSKAP

Hver eneste dag bestemmer noen seg for hvilke butikker de skal oppsøke, basert på et behov. Da gjelder det å være top of mind innenfor den relevante kategorien. Alle kjeder kan gjøre mer på dette området.

Les mer
13796_8Tips_artikkelbilder_v44

MODERNISERING AV MERKEPLATTFORM OG KREATIV PLATTFORM

Posisjonering handler først og fremst om å finne frem til et relevant løfte. Deretter handler alt om hvordan dette kan kommuniseres konsistent og kraftfullt i alle viktige kanaler slik at kundene faktisk begynner å tenke om oss slik vi vil. Til syvende og sist handler alt om å skaffe seg tilhengere. Folk som foretrekker å handle hos oss fordi ...

Les mer
13796_8Tips_artikkelbilder_v45

FOKUS PÅ MERSALG

Kunder som kommer inn i din butikk, har kommet dit av egen fri vilje. De tenker at du kan oppfylle behov de har. Her viser vi deg hvordan du kan forvalte tilliten.

Les mer
13796_8Tips_artikkelbilder_v46

REVITALISERER DEN TRAFIKKSKAPENDE REKLAMEN

De fleste av dagens kjeder sitter fast i dette dilemmaet: De bruker millioner av kroner på kundeaviser som de ikke våger å kutte, fordi salget faller om de fjerner dem. Samtidig virker avisene dårligere og dårligere. Finnes det en vei ut av uføret? Her kommer noen forslag til løsning.

Les mer
13796_8Tips_artikkelbilder_v47

KAMPANJETRYKK I NETTBUTIKK

Netthandel handler i aller høyeste grad om SEO og gjerne om automatisert optimalisering, men også på nettet skader det ikke med godt gammeldags kremmerskap. Her er 11 råd, som vi synes i for liten grad benyttes når norske retailere jobber for å øke sitt nettsalg. Mange av dem kan du implementere umiddelbart.

Les mer
13796_8Tips_artikkelbilder_v48

LØNNSOMME SALGSKAMPANJER

Det er gått inflasjon i salgskampanjer. Den ene kampanjen slår den andre i hjel, alle kanaler er fulle av rabatter, 2 for 1 og SALG. Det er to utfordringer knyttet til dette. Marginene synker og merkevareverdiene reduseres. Suburbia kan hjelpe deg å skape lønnsomme salgskampanjer som i tillegg bygger merkevaren.

Les mer