Kunde:
Systemkjøp
Prosjekt
Tekst

Fortellinger som skaper verdi

Suburbia leverer innhold til Systemkjøpmagasinet – med nysgjerrighet som drivkraft i alt vi gjør.

Stor aktør innen storhusholdning
Systemkjøp er en av Norges største innkjøpskjeder innen storhusholdning.

Medlemmene inkluderer hoteller, kafeer, kiosker, kantiner, gatekjøkken, restauranter og offshore-kunder.

Med et samlet årlig innkjøpsvolum på 2,5 milliarder kroner, sikrer Systemkjøp gunstige innkjøpsavtaler som gir medlemmene fordeler de ikke ville fått på egen hånd.

Systemkjøpmagasinet
Suburbia bistår Systemkjøp med produksjonen av deres kundemagasin, Systemkjøpmagasinet, hvor vi gjør research, gjennomfører intervjuer og skriver fem artikler for hver utgave.

Portretter og partnerskap – fokus på medlemmene
I denne utgaven har vi levert et variert utvalg artikler som speiler bredden i storhusholdningsmarkedet. Her finner du medlemsportretter fra både lokalmatprodusenter og ledende aktører innen matservering, samt innblikk i drift og utvikling av personell i sektoren.

Vi har også utforsket trender innen serveringsbransjen og presentert sesongbaserte drikkeanbefalinger fra våre samarbeidspartnere.

Målet er alltid å lage innhold som informerer, inspirerer og tilfører verdi til Systemkjøps medlemmer.

Å være tekstforfatter i et reklamebyrå i 2024
I Suburbia har vi tekstforfattere som produserer mye, mye, mye tekst.

Vi er en allsidig innholdsprodusent som leverer innhold til kunder på tvers av ulike bransjer – fra Horeca, som Systemkjøp og Servicegrossistene, til helt andre sektorer. Det handler om å tilpasse seg kundens behov, språk, tone og engasjement, samtidig som man produserer raskt og skriver den neste artikkelen enda bedre enn den forrige.

Innhold som er like nysgjerrig som vi er
For oss handler ikke bare om å skrive, men vi skal overbevise. Og for å oppnå det, må vi være nysgjerrige. Og ha litt glimt i øyet. Det må til når man dekker alt fra trender innen mat og drikke, forskrifter i byggebransjen, ingredienser i ansiktspleie, til bærekraftrapporter og større intervjuer med drivere i norsk klesbransje – bare for å nevne noe.

Mest mulig verdi ut av hvert ord
Digital ombruk av innhold er også en sentral del av vår tilnærming. Tekster skrevet for ett medium bør aldri stå stille. Alt innhold skal kunne brukes om igjen, omformes og optimaliseres for digitale plattformer, slik at kundene våre alltid har relevant stoff å spille videre på.

Men så har vi noe som heter ChatGPT, da
Fint verktøy – hvis du vet hvordan du kan bruke det.

ChatGPT kan gjøre research på sekunder, foreslå alle mulige catchy headinger og finpusse artikler med presisjon.

Men greia med ChatGpt, på lik linje med manipulerende algoritmer i sosiale medier, er det at den gir oss det vi tror vi vil ha. Men AI gir oss ikke den ekte innsikten, følelsen eller kreativiteten som bare menneskelig erfaring kan tilføre.

Så selv om ChatGPT er her for å bli, er det fortsatt de menneskelige historiene som skaper størst verdi. Derfor satser Suburbia fullt ut på innhold som virkelig resonnerer. Folk vil ha historier skrevet av folk. Det er da innholdet blir til noe som fester seg.

Les hele magasinet her: Systemkjøp magasinet – Nr. 2/2024