Kunde:
Mitsubishi Norge
Prosjekt
Video

Fineste Pajero-filmen i manns minne

Hvordan merkevarebygge og selge en bil som bare har en bitteliten markedsandel?

Da Suburbia fikk utfordringen fra Mitsubishi Norge, hadde man i mange år markedsført Pajero med annonser som fortalte at dette var den rimeligste SUV-en man kunne få på grønne skilter. De solgte 500 biler i året, og spørsmålet var om det var mulig å øke salget ved å tenke annerledes.

Løsningen ble å bruke pengene man hadde brukt på printannonser til å produsere en video som gikk rett i hjerterota på Pajero-fans. Videoen ble spilt inn i løpet av to dager på Sognefjellet. Den ble lagt på hjemmesidene til Mitsubishi og dessuten promotert med display-annonsering rettet mot håndverkere og folk som trenger stor trekkraft, for eksempel båteiere og hesteeiere.

Resultatet lot ikke vente på seg. Da salgsåret skulle gjøres opp, hadde salget økt med 20 prosent.