Kunde:
Elkjøp Nordic
Prosjekt
B2X

Elkjøp Nordic har en ny strategi for B2B, og for absolutt alle i Elkjøp er dette budskapet viktig: Det er blitt enklere enn noensinne å betjene og selge til bedriftskunder.

Presis bestilling
– Hvert år deltar tusenvis av Elkjøp-ansatte fra fem land på Campus. Vi vil ha hjelp til å lage filmer hvor budskapet om B2B-strategien fremføres på TV-skjermer på The Qube og på hoteller hvor deltagerne overnatter, sa Elkjøp Nordic. – Tenk som en merkevarebygger, svarte vi.

Branding
– Sørg for at alle som deltar eksponeres for B2B, og at så mange som mulig får med seg dette budskapet: «B2B – easier than ever.» Sørg også for at Morten Kleveland, sjefen for B2B Nordic, eksponeres så mye som mulig.

Kreativ løsning
Suburbia laget fire filmer, hvor Morten Kleveland byr på seg selv og fremfører de viktigste budskapene, uansett om man ser filmene med eller uten lyd. (Nå må du se filmene.)

Effekten
Suburbia var på Gardermoen – i og rundt Campus – i 14 timer. I løpet av dette halve døgnet ble vi eksponert for filmene mer enn tyve ganger. På bakgrunn av denne erfaringen er vi ganske sikre på at målene ble nådd. B2B fikk markert seg, og mange flere i Elkjøp Nordic vil nå gjenkjenne Morten Kleveland og dermed gjøre det enklere for ham bli lyttet til og hørt. Vi er også sikre på at de som deltok på Campus 2024 fikk med seg at B2B er blitt easier than ever.

Suburbia kan hjelpe deg å lykkes med din nye strategi. Tenk som en merkevarebygger!

  1. Bruk grafiske elementer
    Lag en logo eller et symbol for den nye strategien. Bruk farger, fonter og design som er i tråd med organisasjonens eksisterende profil, men som også skiller seg ut.
  2. Klare og konsistente budskap
    Utforme et nøkkelbudskap; et klart, kort og minneverdig budskap som kommuniserer det viktigste ved strategien.
  3. Engasjerende kommunikasjon
    Fortell en overbevisende historie om hvorfor den nye strategien er viktig, hvordan den vil påvirke organisasjonen, og hvilken rolle hver ansatt spiller i denne.
  4. Lag film og infografikk som synliggjør strategien
    Tilpass innholdet for ulike kommunikasjonskanaler som e-post, Workplace, intranett, sosiale medier og møter.
  5. Repeter budskapet
    Kommuniser strategien regelmessig gjennom ulike kanaler for å sikre at budskapet blir forsterket og ikke glemt. Bruk plakater, digitale skjermer og andre visuelle hjelpemidler for å sikre at nøkkelpunktene blir synlige.
  6. Ledelsesinvolvering
    Sørg for at ledelsen er synlig og aktiv i å kommunisere og støtte den nye strategien.
  7. Feire suksesser
    Feire små og store suksesser knyttet til implementeringen av strategien. Bruk merkevareelementer i feiringen for å styrke budskapet og skape positive assosiasjoner.

Lignende jobber