Optimisten har et opplag omtrent som Båtmagasinet og Gjør det selv, og undersøkelser viser at magasinet leses og blir satt pris på.
– Vi kommer til å se stadig flere merkevarer fremover som lager sine egne trykte magasiner med uformelt og nyttig innhold for sitt publikum og for spesielle målgrupper, sier Jan Schmidt. Han er redaktør for SEO-magasinet Pages.
Når han får spørsmål om hvorfor i all verden man lager et trykt magasin om søkemotoroptimalisering, svarer han at trykte magasiner er noen håndfast, som man kan slappe av med og søle kaffe på. Han sier at magasiner er retro og minner ham om vinylplater.
Schmidt sier det knapt er mulig å tjene penger på løssalg, abonnement og annonser, men at det ikke betyr at magasiner kan være lønnsomme. Han minner også om at Red Bull, som kanskje er best i verden på content, har stor suksess med sitt papirmagasin The Red Bulletin, som trykkes i mange millioner eksemplarer.
Vil du vite mer om mulighetene for å lage et magasin?
Ring Jarl André Vethe
på telefon 92 40 10 60
Besøksadresse:
Myrens Verksted 3B
0476 Oslo
Postadresse:
Bentsebrugata 20
0476 Oslo
(+47) 452 27 999
Org.nr. 994 051 148
Suburbia © 2023
Byråleder
Jarl André Vethe
jav@suburbia.no
(+47) 92 40 10 60
Kreativ leder
Jostein Borgmo
jb@suburbia.no
(+47) 90 12 20 20
Besøksadresse:
Myrens Verksted 3B
0473 Oslo
Postadresse:
Bentsebrugata 20,
0476 Oslo
(+47) 452 27 999
Org.nr. 994 051 148
Suburbia © 2023
Byråleder
Jarl André Vethe
jav@suburbia.no
(+47) 92 40 10 60
Kreativ leder
Jostein Borgmo
jb@suburbia.no
(+47) 90 12 20 20